انواع جملات واشعار زیبا از همه کس و همه جا

اینجانب سعی میکنم اشعار و جملات زیبا و کاربردی از تمام اشخاص فرهیخته در وبلاگم قرار دهم امیدوارم موفق بشم

انواع جملات واشعار زیبا از همه کس و همه جا

اینجانب سعی میکنم اشعار و جملات زیبا و کاربردی از تمام اشخاص فرهیخته در وبلاگم قرار دهم امیدوارم موفق بشم

جمعه ماتم شنبه ماتم هفت روز هفته ماتم

وای بر قومی که با دشمن همی سازد

آبرو در خدمت ظالم چه می بازد

************************************* 

این شعر در مورد زمانه ما خیلی صادق هست بخصوص در مورد غزه و مشکلات مردم مظلوم این دنیا  

 من فکر کنم منظورش ظهور هست شما چی فکر میکنید

 

****************************************

شهر خالی جاده خالی کوچه خالی خانه خالی

جام خالی سفره خالی ساغر وپیمانه خالی

شهر ماتم جاده ماتم کوچه ماتم خانه ماتم

گریه ها شد جای شادی شادی هر خانه ماتم

وای از دنیا که یار از یار میترسد

غنچه های تشنه از گلزار میترسد

عاشق از آوازه دلدار میترسد

پنجه خنیاگران از تار میترسد

شهسوار از جاده هموار میترسد

این طبیب از دیدن بیمار میترسد

ساز ها بشکست ودرد شاعران از حد گذشت

سالهای انتظاری بر من وتو بد گذشت

آشنا نا آشنا شد

تا بلی گفتم بلا شد

گریه کردم ناله کردم

حلقه بر هر در زدم

سنگ سنگ کلبه ویرانه را بر سر زدم

آب از آبی نجنبید

خفته در خوابی نجنبید

کوچ کردند دسته دسته

آشنایان عندلیبان

باغ خالی باغچه خالی شاخه خالی لانه خالی

وای بر قومی که با دشمن همی سازد

آب رو در خدمت ظالم چه می بازد

مطربان هم کوک کردند ساز هاشان را به ظلم

دست ظالم را ببین بر ما چه می تازد

اعدام کودکان در هر شهر وبرزن

او به شلاق ودارش

وه چه مینازد

چشمه ها خشکید و دریا

تشنگی را دم گرفت

آسمان افسانه ما را به دست کم گرفت

جام ها جوشی ندارد عشق آغوشی ندارد

بر من و بر ناله هایم هیچکس گوشی ندارد

شهر ماتم جاده ماتم کوچه ماتم خانه ماتم

گریه ها شد جای شادی شادی هر خانه ماتم

جمعه ماتم شنبه ماتم هفت روز هفته ماتم

کوک کردند مطربان هم سینه ماتم کوکه ماتم

باز آ تا کاروان رفته باز آید

باز آ تا دلبرانه ناز ناز آید

باز آ تا مطرب وآهنگ و ساز آید

کاکل افشان آن نگار دلنواز آید

بازآ تا ما بر این خاک گوهر اندازیم

گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم

گل بر افشانیم و می در ساغر اندازیم

نظرات 1 + ارسال نظر
iranpix چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 16:54 http://iranpix.blogfa.com



با سلام.
دوباره به وبلاگ شما سر زدم.
وبلاگ من هم با پستهای جدید و باحال آپ شد..... حتمان سر بزنی

http://iranpix.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد